7 Mart 2014 Cuma

Balondan çiçek yapımı


Bugün öğretmenimiz kızıma ve oğluma birer balon hediye etti.Eve geldiğimizde balonları şişirip bıraktık. Havada hızla ve komik sesler çıkararak uçuşlarını izledik.Çok güldük.Bunu uzun zamandır yapmadığımızı fark ettim.Nihayetinde balonlara arka arkaya üflemekten yoruldum."Biraz da kendiniz şişirmeye çalışın." dedim.

Kızım birkaç başarısız balon şişirme çalışmasından sonra ortadan kayboldu.Kısa süre sonra geri döndüğünde,elinde yarısı kesilmiş bir balon parçası vardı.
"Anne bak sana çiçek yaptım." dedi.
Öyle güzel görünüyordu ki şaşkınlıktan birkaç saniye tepki veremedim.Yüz ifadesinin değiştiğini görünce bir tepki vermem gerektiğini anladım.
"İnanılmaz güzel olmuş!Harikasın!" diyerek gülümsedim.
"Anne bana kızdığını zannettim."dedi.
Demek ki o derece garip bir ifadem vardı. :)
O anda aklıma çiçek şeklindeki balonun içine kulak pamuğu yerleştirmek geldi.Lastikle bağladıktan sonra da altına pipet takabiliriz diye düşündüm.


Kızım hemen bir kağıda iki adet yaprak çizdi.Kağıdı ters çevirip pencerenin camına yaslayarak,çizdiği yaprakların kopyasını sayfanın arkasına çıkardı.İki tarafı da boyayıp yaprakları kendisi kesti.Yaprakları pipetin üstüne bantlamasına yardım ettim.
Ortaya böyle bir görüntü çıktı.Yeşil pipetle kesinlikle çok daha güzel görünür.Kızım,bunlardan çokça yapıp küçük bir vazoya koymayı düşünüyor.


Nasıl yaptığımızı çizerek anlatmaya çalıştım.Umarım yapmak isteyenler için anlaşılır bir açıklama olmuştur.
Bana sorarsanız en güzeli,balonu çocuğun kendisinin kesmesi.Diğer aşamalar için de mutlaka çocuğun katılımı olmalı.Kendisi yaptığı için,o çiçek bütün çiçeklerden daha değerli oluyor. ;)


Aşağıdaki gibi de kesilebilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder