13 Mart 2014 Perşembe

Kağıt havlu ruloları ve oyuncaklarla toplama işlemi



Evdeki kağıt havlu ve tuvalet kağıdı rulolarını çöpe atamaz oldum.Onlarla o kadar çok etkinlik yapılabiliyor ki,atmak yazık olur diye düşünüp biriktiriyorum.

Bir gün oturmuş,bu rulolardan ne yapsam diye düşünürken,aklıma yabancı bir sitede gördüğüm etkinlik geldi.Orada pinpon topları kullanılmıştı.Ben elimde pinpon topu olmadığı için,rulolardan rahat geçecek büyüklükteki oyuncakları kullandım.



İki kısa,iki uzun ruloyu resimdeki gibi salonun kapısına bantla yapıştırdım.Temizlemesi kolay olsun diye tahta kalemi kullandım ve oyuncakların atılacağı yönleri işaretledim ve aralarına artı işareti çizdim.Oyuncakların düşeceği yere küçük bir plastik kap yerleştirdim.Hemen üstüne eşittir işaretini çizdim.
"Bir oyuncak artı iki oyuncak kaç oyuncak eder?" diye sordum.
Soldaki rulodan ilk söylediğim sayı kadar,sağdaki rulodan da ikinci söylediğim sayı kadar oyuncak atması için kızımı yönlendirdim.
"Eşittir kaç etti sayar mısın?" diyerek ona plastik kovanın içindeki oyuncakları saydırdım.
Her doğru cevabında ona kocaman bir gülümseme,alkış ve gururlandırıcı sözler hediye ettim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder