27 Nisan 2014 Pazar

Barbie pasta yapımı


Kızım için yaptığım barbie pasta,şeker hamuru kullanarak yaptığım ilk pasta deneyimimdi.Pastayı mümkün olduğunca kısa sürede yapabilmek için, hazır malzemeler kullandım.


Malzemeler:
2 adet pasta tabanı
2 paket dolgu kreması (Dr Oetker)
2 paket krem şanti
3 adet muz
Süsleme için malzemeler:
1 kg beyaz şeker hamuru
250 gr pembe şeker hamuru
Gümüş rengi pasta süsleme şekeri
Bacakları çıkartılabilen barbie bebek
Yardımcı malzemeler:
Sulu boya fırçası
Pipet
Çöp şiş veya kurabiye çubukları


Yapılışı:
Pasta tabanlarından birinin üzerine tabak kapatarak,tabağın dışında kalan 2 parmak kalınlığında keki keserek çıkardım.
Dolgu kremasını ve krem şantiyi hazırlayıp muzları doğradım.
Kekleri ıslatmak için bir kaseye şekerli su koydum.
1 numaralı fotoğraftaki gibi önce büyük,sonra küçük kek tabanını,şekerli su ile ıslatıp aralarına dolgu kreması ve muz koyarak üst üste yerleştirdim.Son katını,barbie'nin bacak boyu uzunluğuna gelene kadar,keklerden kesip çıkardığım parçaları kullanarak yükselttim.Kek parçalarının aralarına,üçüncü katta dolgu kreması,son eklediğim tepe şeklindeki katta krem şanti sürerek birleştirdim.
Şekli oluşan pastanın etrafına çok ince krem şanti sürdüm.Genelde şeker hamuru ile kaplanacak pastalar,çikolata veya daha koyu kıvamda bir krema ile kaplanıyor.Ben elimde olan malzemeleri kullandım.

Beyaz şeker hamurunu, masaya nişasta serperek, merdane ile açtım.Yarı çapı barbie'nin bacak boyunu biraz geçen bir daire oluşturduğumda,hamuru iki elimle tutarak pastanın üstüne örttüm.Etek kıvrımlarını düzelttim ve fazlalıkları bıçakla kestim.
2 numaralı fotoğraf: Pastanın tepe noktasına bıçağın ucuyla küçük bir + çizdim.Bu işlem bebeği pastaya oturtmayı kolaylaştırmak içindi.
Barbie bebeğin bacaklarını çıkardım.Pastanın üstünden düşmemesi için bacakları için açılmış olan oyuklara birer  tahta çubuk batırdım.
3 numaralı fotoğraf: Bebeği beline kadar streç film ile kapladım ve tahta çubuklarla birlikte pastaya oturttum.

4 numaralı fotoğraf: Belinden göğüs üstüne kadar gelen bölümü beyaz hamurla kapladım.Hamuru arkadan birleştirmek için üst üste gelen hamurun arasına fırça ile su sürdüm.Etekle üst bölüm arasında kalan ek yerini kapatması için pembe hamur kullandım.


Elbisenin göğüs kısmına da pembe hamurdan bir şerit ekledim.
Puantiyeleri, pembe hamura pipet batırarak elde ettim.Onları da fırça ve su yardımıyla elbiseye yapıştırdım.
Gümüş renkli pasta şekerlerini elbiseye yapıştırmadan önce,fırçanın arka tarafıyla,hamura küçük çukurlar açtım.(Sayfanın başındaki fotoğraf)Şekerleri, fırçayla su sürdüğüm çukurlara yerleştirdim.

Bebeğin elinde tuttuğu pastayı kibrit kutusunun üstüne hamur kaplayarak yaptım.Kutunun üstüne, mum sayısı kadar delik açtım.Tepsi olarak karton parçasına alüminyum folyo kapladım.Kutu ve tepsinin altından iki delik açarak,içlerine birer tahta çubuk yerleştirdim.Büyük pastanın tabanından,barbie'nin ellerine kadar olan uzunluğu ölçerek çubukların boyunu ayarladım.Ellerinin arasına gelecek şekilde pastaya batırarak sabitledim.


Bebeğin saçını bağladığım lastiğe tül,başına da taç takarak süslemeyi tamamladım.

Pastayı uzun süre dolapta tutacaksanız,kurumaması için naylon poşetle kapatmanızı tavsiye ederim.

Annelere fikir, kızlarına sürpriz olsun.
Sevgiyle kalın. :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder