8 Mayıs 2014 Perşembe

Etkili Anne-Baba Eğitiminde Uygulamalar


Dr.Thomas Gordon'un "Etkili anne-baba eğitiminde uygulamalar" isimli kitabını, tüm anne ve babalara rahatlıkla tavsiye edebilirim."Çocuklarla iletişim kurarken nasıl bir yol izlemeliyiz?" sorusuna, örnekleriyle birlikte çok güzel tavsiyeler veriyor.
Ben bu kitabın eski baskılarından birini okumuştum.O zaman kızım daha tek tük kelimeleri söylemeye başlamıştı.Cümle kuramıyordu.
Bir gün parktan eve geldik ve kapıdan girdiğimiz anda kızım kendini oradan oraya atarak ağlamaya başladı.Güzel güzel,tatlı dille konuşmam, şunu yapalım,bunu yapalım tekliflerinde bulunmam onu susturmadı.Ağlamaya devam ediyordu.Kitapta yeni okuduğum iletişim şekli aklıma geldi.Bunun için çocuğumun o anda ne hissettiğini sesli olarak söylemem gerekiyordu.
"Parkta çok yoruldun." dedim.Sesi birden kesiliverdi.Kafasını sallayarak onayladı."Yatmak ister misin?" diye sordum.Tekrar onayladı ve yatağa geçti.Kısa sürede uyudu.
Bu inanılmaz bir şeydi.Artık ben de sihirli cümleler kurabiliyordum.
Kızımın küçük yaşından itibaren uygulamaya başladığım bu tekniği hala kullanıyorum.

Sevgiyle kalın... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder