5 Mayıs 2014 Pazartesi

Mini disko topu


Bu fikri yılbaşı öncesinde görmüştüm.O zamandan beri strafor top arıyordum.Bulamadım ve elimdeki pinpon topu ile projemi hayata geçirmeye karar verdim.


Kullanmadığımız bir CD'yi makasla önce şeritler halinde, sonra küçük kareler şeklinde kestim.Kesme işlemini derin bir tepsinin içinde yaptım.Çünkü kestiğim parçalar makastan kurtuldukları anda hızla fırlıyorlardı.Küçük parçaların gözünüze sıçramaması için gözlük kullanmanızı da tavsiye ederim.

Toptan daha uzun bir iğne buldum.İğneye geçirdiğim kalın ipin ucuna düğüm attım.İğnenin ucunu kısık olarak açtığım ocak ateşinde biraz ısıttım.İğneyi topun bir tarafından batırıp tam karşısına denk gelen taraftan çıkardım.İğnenin ucu sıcak olduğu için biraz bekledim.Baktım iğnenin ucunu parmaklarımla çekemiyorum, karga burun (pense de olur) ile tutarak çıkardım.
Silikon tabancasıyla CD parçalarını tek tek topun üzerine yapıştırdım.

Aslında Barbie evimize süs olsun diye düşündüğüm disko topunu takmadan önce biraz oynayalım dedik.
Topun üstüne kırmızı lazer ışığı tuttuk.Karanlıkta duvara yansıyan ışıkları seyrettik.
Pinpon topu lazer ışığıyla, sanki içinde kırmızı lamba yanıyormuş gibi renk aldı.Bunu görünce, "İyi ki strafor top bulamamışım." dedim. :)
Çocuklar bu ışık dansını seyretmeye doyamadılar.Sabah kalkar kalkmaz topu eline alan oğlum, "Anne bir daha ışık tutalım buna." diyerek yanıma geldi.Akşamı sabırsızlıkla bekliyoruz. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder