2 Mayıs 2014 Cuma

Palyaço



Çocuklar ellerini kullanarak bir oyuncağı sürerlerken, oyuncağa yön vermeye çalışırlar.Böylece el-göz hareketlerini koordine etme becerileri gelişir.
Hazırladığım bu oyuncak daha çok parmak hareketleri ile yön vererek sürülüyor.Küçük kasları,yani parmak kasları gelişmiş olan 5 yaş üzeri çocuklar için daha uygundur.

Oyuncağı yapmaya başlamadan önce, palyaçonun fotoğrafını çocuğunuza gösterin.Belki palyaço fikri hoşuna gitmeyebilir.O zaman palyaço yerine, çocuğunuzun sevdiği bir kahramanın veya bir hayvanın resmini yapabilirsiniz.


Malzemeler

Geniş ağızlı bir plastik şişenin kapağı (veya kalın kartondan kesilmiş bir daire)
3 adet ataş
Palyaço için dik duracak sertlikte karton veya dergi kapağı
Karga burun
Kapağın üzerine tekerleği çizmek için kalem
Palyaçoyu boyamak için birkaç renk boya
Şeffaf bant
Makas

Yapılışı

Plastik kapağın tam ortasına yıldız tornavida ile delik açtım.Kalemle tekerlek çizgilerini belirledim.

Ataşları düzleştirdim.Uçlarını kıvırarak birbirine geçirdim.Son eklediğim ataşı ortasından kestim ve kapağın deliğinden geçirdim.Son ucu da üçgen şeklini alan parçalarla birleştirerek kapattım.(İlk eklediğim fotoğrafta farklı bir bağlama şekli kullandım.Sürerken rahat olmadığı için bu şekilde bağlamanızı öneririm)

Bir dergi kapağına palyaçoyu çizdim.Ayak boyu, kapağın yarıçapını geçmeyecek şekilde palyaçonun büyüklüğünü ayarladım.Akrilik boya ve fırça ile boyadım.

Palyaçonun ayağı, kapağın tam önündeki telin üzerine gelecek şekilde bantla sabitledim.

Sürerken palyaço öne düşmeye başlayınca, fotoğraftaki gibi arkasından da bantladım.Bandı arkadaki telden geçirerek yapışkan taraflarını birbirinin üstüne kapattım.(Bandın kapağa yapışmasını önlemiş oldum.)Bandın ucunda kalan yapışkan kısmı da palyaçonun sırtına yapıştırdım. 

Keyifli sürüşler dilerim. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder