8 Mayıs 2014 Perşembe

Renkli Sayılar Tüneli


Uzun zamandır bu kağıttan tünellerden yapmayı düşünüyordum.En son, harfleri öğrenmek için yapılan bir tünel görmüştüm.Çocuklarım henüz okumayı öğrenmedikleri için 3 ile 5 yaşa uygun olan, sayılar ve renkleri tekrar edebilecekleri tüneller hazırlamaya karar verdim.

Beş adet A4 kağıdını uzunlamasına ortadan ikiye kestim.Şeritlerin iki ucunu da bir parmak kalınlığında katladım.Tam ortalarına farklı renklerle sayıları yazdım.

Kağıtları boyama ve yapıştırma işlerinde kızım bana yardım etti.Nasıl bir etkinlik yapacağımızı merak ederken, bir yandan kat yerlerini, kağıdın üzerine yazdığım sayının renginde boyuyordu.

Fotoğraflardaki gibi kıvırarak 1'den 10'a kadar sayıların yazılı olduğu kağıtları yere bantladım.
Tünelleri sağa ve sola kıvrımlı şekilde yerleştirdim.

Tünelden geçmesini istedikleri oyuncağı seçmelerini söyledim.Tahta tren güzel bir seçimdi.
Oğlum sırasıyla trenini tünellerin içinden geçirirken, kağıdı yırtmaması için önce treni tünelin bir tarafından içeri  sürüp sonra diğer tarafından tutarak çekmesi gerektiğini öğrendi.Treni tüm tünellerden geçirmek için, ona yön vermesi de gerekti.

Bu sırada ben bir yarışı sunar gibi yüksek sesle "Tren bir numaralı tünele girdiii!Tünel hangi renkte?" diye her tünele girdiğinde sayıyı vurgulayarak rengini sordum.Oğlum renklerin çoğunu doğru bildi.Heyecanla ve yüksek sesle rengi söyleyerek sürüşüne devam etti.Turuncu ve pembede başlarda takıldıysa da, üçüncü turu tamamladığında o renkleri de öğrenmişti.

Turu her tamamladığında, "Veee tren bütün tünelleri geçerek, bitiş çizgisine vardıııı!Bravooo!!!" diyerek onu alkışladım.
Oğlum bu oyuna bayıldı.Arabasını da bir süre oynadı.Benim sayıları söyleyerek, ona renkleri sormam çok hoşuna gitti.

Oyunun sonunda arabasını sürerken bir tüneli yerden çıkardı.Yüzü tam üzgün bir ifadeye bürünmüştü ki, "Olsun.Önemli değil.Ben onu senin için yine yapıştırırım.İstersen hepsini çıkarabilirsin." dedim.Bunu duyunca bir anda gülümsemeye başladı ve tünellerin içine arabasını sokarak hızla yukarı kaldırdı.Bunu yaptığında kağıtlar tamamen yerinden çıkıyordu.Ben de seslendirmemi şu şekilde değiştirdim."Araba tünele girdi!O da ne?Tünel havaya uçtu!" 
Hepsini havaya uçurduktan sonra oyunumuz bitmişti. :)

Bol oyunlu, eğlenceli saatler geçirmenizi dilerim.
Sevgiyle kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder