5 Mayıs 2014 Pazartesi

Su nasıl donar?Buz nasıl erir?


Su nasıl donar?Buz nasıl erir?
Çocuklar çizgi filmlerde buza çevrilen varlıkların nasıl kaskatı kesilip hareket edemediğini görüyorlar.Bunun nasıl olduğunu tam olarak algılayabilmeleri için buz deneyi yaptık.


Çocuklarla birlikte danino kaplarına minik oyuncaklar ve renkli pullar koyarak, üstlerine su doldurduk.
Derin dondurucuya koyarak beklemeye başladık.
"Oldu mu?" diye tekrar tekrar sordular.Çıkarıp henüz donmamış olan soğuk suya dokunmalarına izin verdim."Soğumuş ama henüz donmamış." dedim.
Sonunda donan suyu kaplardan çıkardım.
İkisine de ayrı kaplarda buzları verdim.Buzlara dokunarak sert ve soğuk olduklarını söylediler.
Buzun daha hızlı erimesi için kaplara su ekledim.Plastik bıçak ve çatallarla buzları hareket ettirdiler.
Buz erirken, pulların ve oyuncaklarının nasıl yavaş yavaş ortaya çıktığına şahit oldular.Parmaklarıyla çekerek oyuncakları çıkarmaya çalıştılar.Buzun içinde olan kısmı hareket ettiremediklerini gördüler.
Sonunda tamamen eriyen buzlar kapları suyla doldurdu.İçinde yüzen oyuncaklar ve pullarla bir süre oynadılar.


Bu deneyi hatırladıkça tekrar yapmak istiyorlar. :)


Anne babalara fikir, çocuklara eğlence ve deneyim olsun. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder