25 Haziran 2014 Çarşamba

Bahçede baloncuk keyfi


Dışarıda baloncuklarla oynamak,evde oynamaktan çok daha keyifli oldu.Küçük kutularda satın aldığımız hazır karışımlar gibi,ama daha fazlasına ihtiyacımız vardı.Yabancı bir sitede bulduğum tarifle, istediğimiz baloncukları yapabildik.
Tarif şöyle;
1 litre sıcak su,
250 ml bulaşık deterjanı(iyi köpüren,yoğun olanlarından),
2-4 yemek kaşığı gliserin (Eczanede bulabilirsiniz.20ml'lik şişesi 3 yemek kaşığı yapıyor. ;)

Ben geceden 5 bardak suyu kaynattım.Başka bir kaba alarak,içine bir bardak deterjan ve 3 kaşık gliserin ekledim.Karıştırarak soğuması ve beklemesi için güvenli bir yere kaldırdım.
Tarifte, geceden yapıp bekletmek gerektiği yazıyordu.Ne kadar çok beklerse,o kadar iyi sonuç veriyormuş.

Ertesi gün öğlen saatlerinde baloncuklar yapmaya hazırdık.Bükülebilir ince tellere boncuklar dizerek,kesilmiş ağaç dallarından çubuklara taktım.Elinizde böyle bir tel olmadığını düşünebilirsiniz.Eski bir ajanda veya masa üstü takviminiz varsa, sayfaları bir arada tutan teli çıkartıp şekil verebilirsiniz. ;)


Eğer evde bir raket varsa, baloncuk yapmak çocuklar için çok daha kolay ve eğlenceli oluyor.


Karışımın içine batırıp havada hızla savurduğumuzda, raketin çevresi genişliğinde,onlarca baloncuktan oluşan büyük bir hortum meydana geldi.
Baloncuklardan dev hortumlar yaratmak ve düşen baloncukların üstünde zıplamak çocuklara büyük keyif verdi.


Tellerle hazırladığım çubukları kullanarak üç şekilde baloncuk yaptık.
1.Üfleyerek,


2. Havada yavaşça çekerek,


3. Rüzgar çıktığında sadece rüzgara doğru tutarak.


Dışarıda baloncuklar yapmak için bir alanınız varsa, bu eğlenceli aktiviteyi tavsiye ederim.
Çocuğunuzun elleri deterjanlı suya değebilir.Gözüne sürmemesi için önceden uyararak takip etmeyi lütfen unutmayın.
Sevgiyle kalın...


4 yorum:

  1. canım haaarika bir paylaşım. Ben de yapıyoruma ma gliserini biraz daha fazla koyuyordum. Sizin tarif te harika. Ne güzel ne farklı şeyler yapıyorsun. Ne güzel paylaşımların var. özgün,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Çocuklarım sayesinde ben de yeni şeyler öğreniyorum.Tarifteki gibi yapmaya çalıştım.Daha fazla gliserinle daha dayanıklı olabilir gerçekten.Elimde iki tarif daha var.Yaptıkça onları da paylaşacağım.Yorumlarınız motivasyonumu arttırıyor.Kucak dolusu sevgiler.. :)

      Sil
  2. Harikasınız. Blogunuza bayıldım. Yaz ve bahçe için çok neşeli fikirleriniz var.. Hepsini sırayla denemek istiyorum. iyi paylaşımlar. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim.Farklı oyunlar için fikir arayışında olan tüm annelere ışık olsun.Sevgiler.. :)

      Sil