15 Haziran 2014 Pazar

Plastik şişeden çöp kamyonu


Oğlum çöp kamyonunu saatlerce izleyebilir.Çöp kamyonu onun için transformers gibi mucizevi bir şey.Çöp kamyonunun arkasına tutunarak giden çöpçüler ise birer kahraman.
Onun çöp kamyonuna olan ilgisi,beni çöp kamyonu yapmaya teşvik etti.
Çöp kamyonu için 1 ayran şişesi,4 damacana kapağı,2 kalın çöp şiş çubuğu kullandım.


Tekerlekleri için kalın bir çöp şiş çubuğu ve damacana kapaklarını kullandım.Çubukları bahçe makasıyla kestim.Şişenin yanlarına delikler açarak,çubukları geçirdim.Ortasını deldiğim kapakları da uçlarından geçirdim.Kapaklara açtığınız deliklerin,çubuğun kalınlığından daha küçük olmasına dikkat ettim.Böylece kapaklar,çubukların üzerinde sabit durdu.Şişeye açtığım delikleri ise biraz büyüttüm ki tekerlekler dönebilsin.Silikon tabancanız varsa çubukların ucuna silikon sıkarak kapakları sabitleyebilirsiniz.

Çöp kamyonunu bir ayran kutusunda gördüm.Arkasında yukarı doğru açılan bir kapak olmalıydı.Kutunun tutacak kısmının etrafını keserek bir kapak oluşturdum.

Plastik boyamak için elimde kalem yoktu.Ben de şoför ve arkadaki çöpçüleri pastel boya ile çizdim.

Çöp kutularını tuvalet kağıdı rulosundan yaptım.Alt tarafını,fincan yapımındaki gibi içe kıvırarak bantladım.
Kağıt rulodan fincan yapımı için buraya tıklayınız.

Evde bulduğum plastik pullar ve çay markalarını çöp yaptık.Çöp kutularına doldurduğumuz çöpleri,oğlum çöp kamyonuna boşalttı.Çöp kamyonu büyük çöplüğe (ekmek sepetine) gitti.Arkadaki kapağı çevirerek açtı ve çöpleri çöplüğe boşalttı.

Severek oynadığını görmek beni çoook mutlu etti. :)

Anne-babalara fikir, çocuklara oyun olsun.
Sevgiyle kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder