9 Temmuz 2014 Çarşamba

Ayran şişesinden mini kuyu


Evimizin önünde bir kuyu olsa da suyumuzu kendimiz çıkarıp içsek diye düşünüyordum.Hayatında hiç kuyudan su çıkarıp içmemiş olan çocuklarıma kuyunun ne olduğunu anlatmak yerine,onlara küçük bir kuyu maketi hazırlamaya karar verdim.


Sert plastikten olan ayran kutusu bu iş için uygundu. ;)
Ön ve arkasını kare şeklinde keserek çıkardım.Bu iş için falçata ve makas kullandım.
Çuvaldızla fotoğrafta gördüğünüz noktalara karşılıklı delik açtım.Kalın bir çöp şiş çubuğunu deliklerden geçirdim.Uzun gelen tarafı bahçe makasıyla kestim.

Kapağı önce ortasından,sonra kenarına yakın bir noktadan deldim.
Çubuğun bir ucuna plastik kapağı ortasından taktım.Diğer açtığım deliğe ise kestiğim çubuk parçasını taktım.Kuyumuzun kolunu bu şekilde tamamladım.


Plastik bir oyuncak parçası kova olmaya uygundu.Bükülebilir,ince bir tel buldum.Kova olarak kullanacağım plastik kabı iki yanından delerek teli geçirdim.Telin uçlarını pense ile kıvırdım.Kızım kova ve teli boyadı.

Çubuğun ortasına yün ipliğin ucunu bağlayarak bantladım.İpin diğer ucunu,şişenin dibine rahatlıkla inecek uzunlukta kestim ve kovanın sapına bağladım.

Kolu çevirerek ipi çubuğa doladım.
Geriye kalan işlemi siz de tahmin edersiniz.Şişenin dibine biraz su koymak ve çocukların sevinçle bu minik kuyudan su çıkarmalarını izlerken kendinizle gurur duymak. :)
Sevgiyle kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder