2 Temmuz 2014 Çarşamba

Kelebek uçurmaca


Çocuklar kelebekleri hayran hayran izlerken, ben de onlara kendi kelebeklerini yapabilirim diye düşündüm.Diledikleri renklerde, hem ellerinde tutabilecekleri,hem de uçurabilecekleri kelebekler yaptık.


Önü şeffaf plastikten bir oyuncak kutusu vardı.O yetmedi, bir tane de şeffaf yoğurt kapağı kullandım.
Oje ile plastiğin üzerine kelebekleri çizdim ve çocukların seçtikleri renklerde,yine oje ile boyadım.Kuruduktan sonra kesip çıkardım.
Başlarına yakın bir yerden iğne yardımıyla ip geçirdim.Kelebeklerin kaymaması için ipe önceden pullar geçirip düğümledim.
Sırası ile aralıklı 4 pul,küçük kelebek,aralıklı 4 pul daha ve büyük kelebeği taktım.İpin ucunu bir çubuğa bağladım.
Çubuk olmadan,sadece iple tutarak oynamak da hoşlarına gitti.


Havada savurdukları çubuklarla kelebeklerini uçurmaktan büyük keyif aldılar.
Yapmak isteyenler için birkaç öneride bulunmak istiyorum.
Koşarak uçurmak isterlerse çubuk tehlikeli olabilir.Çubukların ucuna koli bandını bir kaç kat yapıştırabilir veya çubuksuz olarak bu oyuncağı hazırlayabilirsiniz.
Havada döndürdüklerinde pullar ve kelebekler birbirine takılabilir.Çocuğunuz çok küçükse,sadece ipin ucuna bir kelebek takarak,aynı amaçla kullanabileceğiniz oyunu hazırlayabilirsiniz.


Keyifli oyunlar dilerim.
Sevgiyle kalın. :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder