3 Temmuz 2014 Perşembe

Tabağa yün örgü çalışması (İlk deneyim)


Çocukların, yünle örgü örmenin nasıl bir şey olduğu hakkında fikir edinmelerine yardımcı olacak basit bir çalışma yaptık.Bu çalışmada şiş veya iğne yok.Sadece minik parmaklar çalışıyor.


Bu çalışmayı yapmak isteyenler için ihtiyacınız olan malzemeler:
Plastik veya kağıt tabak(Kağıt tabak kullanmanızı tavsiye ederim.)
Farklı renklerde yün iplik
Makas


Tabağın kenarını,ipi geçirmek için 8 yerinden kestim.
Siyah ipliği bu kesiklerden geçirerek tabağın etrafına doladım ve gererek arkadan düğümledim.
Tabağın ortasında,iplerin birleştiği yeri yine siyah iplikle düğümleyerek sabitledim.
İpin geri kalanını düğümün etrafına daire şeklinde dolamaya başladım.Bunu yaparken tabakta sabit olan iplerin bir altından,bir üstünden geçirdim.
Siyah ip bitince ucuna pembe ipi bağladım.Kızım bir alttan bir üstten geçirdiği iple,daireyi büyüterek,örmeye devam etti.
Her ipliğin sonunda kızımın seçtiği rengi ucuna bağlayarak devam ettik.
Bu çalışmayı çok severek yaptı.Sonunda oluşan renkli daire ise kendi eseriydi.


İlk deneyimi olduğu için sıkılmasını istemedim.
Tabağa 8'den fazla kesik açarak,daha fazla ip sabitleyebilirsiniz.
Doladığınız ipi alttan ve üstten geçirirken,sabit iplerin etrafında birer tur döndürürseniz,daha sağlam ve güzel görünümlü bir örgü oluşturabilirsiniz. 
Örgüyü tamamladıktan sonra arkadaki ipleri keserek tabağı çıkarın.Örgüyü açılmayacak şekilde arkadan düğümleyerek kullanabilirsiniz. ;)
Anne-babalara fikir,çocuklara eğlence olsun.
Sevgiyle kalın... :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder